My NUFFNANG!!

About Me

Foto saya
"Usah sangka orang yang serba kekurangan itu tidak membahagiakan, ada kalanya dia lebih mengerti."

19 Mac 2013

CeKoDoK CiNCaNG


ASSALAMMULAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA 

N3 Kali ini nak kongsi 1 pengalaman baru wat diri saya. Pertama kali mendengar orang buat cekodok pisang tak payah lenyek / blend pisang tu....TETAPI......DICINCANG2 kasar jer...cepat dan mudah. Info ini saya dapat dari en. suami....kat tempat dia ngajar tu ade wat potluck...dan adelah seorang cikgu otai ni bawak cekodok pisang...dan uniknyer...bila makan bukan seperti cekodok pisang biasa...rasanye lebih tebal rasa pisangnya. Bile cikgu otai tu story camne nak wat cekodok pisang yang sedap, dia kata....x payah leyek...cincang sahaja dah mencukupi....baru terasa pisang tu...Sesiapa yang ada kesempatan boleh lah mencuba ye...

Bahan2 nak wat cekodok tetap sama....cuma lagi power kalau ada kelapa parut sikit...baru terasa lemak2 dia....okey...Selamat Mencuba.



Hasil cubaan pertama....hehehehe....layannnn...emmm sedap

Tiada ulasan:

HaPPy ToGeTHeR

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANNIVERSARY PERKAHWINAN

~26 Mei 2007 ~

KiSAH KAMi

Tanggal 26 Mei merupakan tarikh paling istimewa, termeteri ikatan Qaseh 2 hamba Allah yang telah disatukan..Alhamdulillah. Seperti baru berlaku sebentar tadi, memori pada tanggal ini seperti tidak bisa luput dalam ingatan,dengan sekali lafaz, Allah telah mengizinkan agar segala yang dirancang dapat dilaksanakan. Dengan harapan setinggi bintang di langit, agar Qaseh ini terus segar dengan izin dari Nya,AMIN. Bermulalah episod Qaseh RAFIE-JUE.

SaYa FoLLoW BloG iNi...

Aku MeNuLiS