My NUFFNANG!!

About Me

Foto saya
"Usah sangka orang yang serba kekurangan itu tidak membahagiakan, ada kalanya dia lebih mengerti."

18 Mac 2013

Rumpai Laut Kolegen

Assalammualaikum 

Hari ini saya nak kongsi cerita tentang RUMPAI LAUT KOLEGEN dari Sabah ni. Sebenarnya, saya ni bukan jenis yang suka2 @ mudah percaya dengan produk2 kecantikan/ kesihatan ini pun TETAPI setelah mendengar tentang khasiat serta kelebihan RUMPAI LAUT KOLEGEN ini dan hasil testimoni dari kenalan semua mengatakan bagus...saya pun beli jugak Rumpai Laut tu. 


Ha....ape lagi, moh le kita tinjau sekitar aktiviti merebus/memasak Rumpai Laut yang saya wat. 

Ini dia rumpai laut yang telah dikeringkan. Terdapat 2 jenis gred ye...op coz la yang warna dark purple tu yang paling bagus khasiatnya.


Rumpai laut yang kering hendaklah direndam, macam yang saya  buat, saya rendam semalaman. Tetapi sebelum itu, rumpai laut tu kena cuci bersih2...macam cuci beras.


Ha...ini lah rumpai yang tengah direbus. Bagi mengelakkan bau, better letak daun pandan kasi wangi skit....hehehehe


Hahahaha....ini lah hasil rebusan tadi. Sukatan air rebusan untuk 100gm 2.5 liter. Lepas direbus hendaklah ditapis dahulu......hasil tapisan (gel yang kasar) itu boleh di wat masker, airnyer boleh wat minum

TAK PERCAYA???? SILA BACA ENTRY DI BAWAH:




Kebaikan Kolagen Asli

  • Menyeimbangkan BERAT BADAN dan HORMON, peningkatan PAYUDARA
  • Anti-bakteria, membuang TOKSIN
  • Menghilangkan SEMBELIT
  • Mengurangkan tekanan darah tinggi dan hypotension
  • MENCANTIKKAN KULIT, MELICIN dan MENEGANGKAN kulit serta PAYUDARA (anti penuaan)
  • Memulihara sel-sel kulit mati (JERAWAT)
  • Menormalkan fungsi kelenjar tiroid
  • Memperbaiki masalah KULIT dan RAMBUT, mengurangkan KEDUTAN, TEMPAT HITAM, SELULIT DAN JERAWAT
  • Membantu meningkatkan METABOLISME
  • Meningkatkan fungsi stomatch
  • Membantu menghapuskan nefritis, Artritis, basal
  • Menguatkan saluran darah, meningkatkan penyakit sendi, kecacatan kolagen, darah badan dan purpura haemorrhagica
  • Meningkatkan PEREDARAN DARAH, dingin dan mencegah sakit bahu
  • Berkesan bagi orang-orang yang telah sarcoma atau TUMOR
  • SLIM UP abdomen dan PUNGGUNG anda, melembutkan kulit dan mengurangkan sakit pinggang
  • Mencegah ANEMIA
  • Mengisi rawan antara sendi, menguatkan tulang, sinews dan ligamen serta lebih rendah sakit belakang dan sebagainya



~ SELAMAT MENCUBA~


Tiada ulasan:

HaPPy ToGeTHeR

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANNIVERSARY PERKAHWINAN

~26 Mei 2007 ~

KiSAH KAMi

Tanggal 26 Mei merupakan tarikh paling istimewa, termeteri ikatan Qaseh 2 hamba Allah yang telah disatukan..Alhamdulillah. Seperti baru berlaku sebentar tadi, memori pada tanggal ini seperti tidak bisa luput dalam ingatan,dengan sekali lafaz, Allah telah mengizinkan agar segala yang dirancang dapat dilaksanakan. Dengan harapan setinggi bintang di langit, agar Qaseh ini terus segar dengan izin dari Nya,AMIN. Bermulalah episod Qaseh RAFIE-JUE.

SaYa FoLLoW BloG iNi...

Aku MeNuLiS

Google+ Followers