My NUFFNANG!!

About Me

Foto saya
"Usah sangka orang yang serba kekurangan itu tidak membahagiakan, ada kalanya dia lebih mengerti."

17 Mei 2012

MEH KITA BERMUHASABAH DIRI.....

Alhamdulillah, syukor dipanjangkan usia lagi...percaya atau tidak, semakin usia kita meningkat, semakin tipis tahap kesabaran kita....menjadi lebih sensitif, cepat tersentuh dengan apa2 jua yang diperkatakan. Oleh yang demikian, saya ingin mengajak semua rakan blogger sekelian dan diri saya sendiri agar sentiasa bermuhasabah diri...rasanya baik kita saling ingat mengingati agar tidak tersilap langkah dalam apa jua perbuatan dan tingkah laku. Kadang-kala bila kita berada di atas, selalu lupa untuk menjaga hati yang di bawah, begitu sebaliknya.










Kesimpulannya, mengapa kita perlu bersusah payah berfikir sedangkan kita sebenarnya mampu untuk menghadapinya....kerana apa?? Kerana setiap orang yang dilahirkan di dunia ini memiliki personaliti yang berbeza. Kita fikir-fikirkan, dalam ahli keluarga adik beradik pun memiliki perangai yang berbeza ini kan pula kita yang lahir dari ibubapa yang berlainan. So, just think positive ok!!! 






*Haparan agar semua rakan blogger tidak menitiskan air mata hanya kerana perkara2 yang remeh.... ;)

16 Mei 2012

LaMaN RuMaH ~ PaRt 2


1) Modal
Bila kita dah cukup modal, seelok2nya kita buat la pagar rumah dahulu, bukan apa, selain daripada untuk keselamatan, kita lebih privasi apabila melakukan apa2 aktiviti di kawasan rumah. Saya juga berpendapat, bila kawasan rumah telah siap berpagar, barulah kawasan rumah itu kelihatan cantik bila kita menanam rumput karpet.


Para pekerja sedang mendirikan tembok pagar.



Pandangan dari dalam rumah....tembok yang telah siap.


Pandangan hadapan rumah...huhuhu tgk la keadaan asal pagar x siap tu...
(modal x de) ;(


Pandangan tepi: tembok pagar yang telah siap....

Pandangan dari belakang, tepi rumah...pagar tambahan...(kecemasan) amacam? blh x alasan tu..hehehehhe






Bahagian luar pagar rumah....cadangan untuk menanam beberapa jenis tanaman.

Hasil setelah siap di tanam...tapi pokok yang kat tengah tu macam  x kena, nak ditanam kat bawah, takut x boleh mengawal tumbesarannya.(terlebih besar)



D.I.Y = Hasil tangan ku...cubaan menanam pokok, gabungan 2 jenis tanaman.

tadaaa...ha, ini la hasilnya....nanti bila pokok ni dah besar, cantik lagi tertarik, saya upload lagi gambar ye...!!

Lihat hasil dari menutup tanah dengan carpet, tanah yang asalnya dipenuhi dengan lalang, telah mati, dan permukaan tanah menjadi rata...memudahkan kami untuk meratakan pasir sebelum menanam rumput.



Ha..ni ler en. suami merangkap tukang kebun...hehehehe. (gurau aje ye bang) Pokok ni kami beli di Sg. Buluh...cantikkan? Pokok asal pemberian ibu mertuaku ada, tapi lambat sangat nak tumbuh bunga merah tu, jadi kami pun terus beli yang dah siap...hehehehe

Aik, sempat lagi nak pose...tapi tengok muka pun dah tau...letih mengerjakan batu2
yang berada dalam tanah.




Kesimpulannya, ada modal semua boleh buat...sebenarnya banyak lagi kerja2 menaiktaraf kawasan laman ini yang sedang dirancang...apa2 pun kita sambung kemudian dalam blog yang akan datang....to be continue.

SeLaMaT HaRi GuRu ~16 Mei 2012~

Dengan bangganya saya nak mengucapkan Selamat Hari Guru Khas buat En. Suami : 

Cikgu Mohd Rafeei Bin Abdul Wahab serta semua guru-guru yang pernah mendidik saya dari zaman tadika hingga ke IPTA.... 




Alhamdulillah, syukur dan ucapan terima kasih tak terhingga buat guru yang mengajar saya dari Sek. Keb. Tanjung Keramat, Sek. Men. Seri Tanjung, Sek. Men. Sultan Abdul Aziz Shah serta pensyarah-pensyarah yang mengajar di Universiti Teknologi MARA Shah Alam....SELAMAT HARI GURU.




Selamat Ulangtahun Ayah

Pejam celik-pejam celik sekejap jer dah Bulan Mei....Alhamdulillah syukur kehadrat Nya dipanjangkan usia untuk menulis di blog ku ini...Sebenarnya ada banyak story yang nak di kongsi tetapi apa kan daya masa quite jealous...heheheheh

Okey la, Pada tanggal 4 April 2012 jam 8.00 mlm, lokasi Teratak Ibu kami mengadakan jamuan ringkas untuk menyambut hari kelahiran ayahku yang ke 59. Alhamdullillah, panjang usia ayahku...Semoga diberikan kesihatan yang lebih baik...Amin. Kami nak kumpulkan semua anak sekali gus memang x dapat, jadi sambutan kecil-kecilan jer yang dapat kami raikan...

Kami sangat bergembira walaupun x semua yang ada. Kehadiran 2 orang cucu sahaja sudah cukup membingitkan suasana di rumah. Masa yang aku ada juga terhad kerana malam tersebut aku terlibat dengan tournament bowling kat 1 Plaza...so masa agak terhad, hanya sempat melihat ayah memotong kek, n merasa sedikit juadah sahaja. Apa2 pun, keesokkan harinya kami telah belanja ayah, mak makan kat luar...hehehehhe (nak tebus kesalahan la tu...)

Jom layan gambar yang sempat ku rakam:

tengok aje la kerenah budak 2 orang ni....

gambar setelah di edit...hehehehe old school la konon.

gambar keluarga: ayah tengah memotong kek...diapit oleh cucu2 nya...

Jemput makan semua...


Kek besday ayah ke 59, walaupun simple tapi kami berbangga kerana masih diberikan peluang untuk membelikan ayah kek....Syukur kepada MU Ya Allah.


Ha...ni ler aku yang masih mampu berposing waktu perlawanan di jalankan...tapi aku tak menang pun sebab kat kepala ni dok pikir jer pasal jamuan ayah yang hanya sempat aku raikan tak sampai 20 minit....

 

HaPPy ToGeTHeR

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANNIVERSARY PERKAHWINAN

~26 Mei 2007 ~

KiSAH KAMi

Tanggal 26 Mei merupakan tarikh paling istimewa, termeteri ikatan Qaseh 2 hamba Allah yang telah disatukan..Alhamdulillah. Seperti baru berlaku sebentar tadi, memori pada tanggal ini seperti tidak bisa luput dalam ingatan,dengan sekali lafaz, Allah telah mengizinkan agar segala yang dirancang dapat dilaksanakan. Dengan harapan setinggi bintang di langit, agar Qaseh ini terus segar dengan izin dari Nya,AMIN. Bermulalah episod Qaseh RAFIE-JUE.

SaYa FoLLoW BloG iNi...

Aku MeNuLiS

Google+ Followers