My NUFFNANG!!

About Me

Foto saya
"Usah sangka orang yang serba kekurangan itu tidak membahagiakan, ada kalanya dia lebih mengerti."

15 Mac 2013

D.I.Y Kalendar Lama

Assalammmualaikum...dan Salam Jumaat wat semua blogger....


Hari ini saya nak kongsi tips recycle semula kalendar. Sebenarnya, saya buat ini awal tahun 2013, nak mengharapkan kalendar yang ade semua yang tuk dinding, x sesuai nak letak kat meja....ape lagi kerja2 recycle dilakukan dengan mudah jer.


First, kena ada komputer yang ado aplication Microsoft Publisher...kat dalam tu ada Calendar....just click, pilih ikut suka nak design camner...pastu masukkan gambar2 model terhangat....tarikh2 keramat @ yang wajib diingati....Print....pastu....gunting & tampal kat kalendar lama tu....TADAAAAA.....dah siap. SIMPLE KAN....?????

Macam yang saya buat: 

Gambar : of coz pic saya n my hubby

Tarikh : sy masukkan tarikh gaji, cuti umum, cuti sek, besday family n fren, anniversarry.

Warna : ikut suka hati....


ha...inilah hasil karya kreativitiku.....


~SELAMAT MENCUBA~

P/S ; ini pun impak dari Program 5S la agaknya ye....kesedaran.



Tiada ulasan:

HaPPy ToGeTHeR

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANNIVERSARY PERKAHWINAN

~26 Mei 2007 ~

KiSAH KAMi

Tanggal 26 Mei merupakan tarikh paling istimewa, termeteri ikatan Qaseh 2 hamba Allah yang telah disatukan..Alhamdulillah. Seperti baru berlaku sebentar tadi, memori pada tanggal ini seperti tidak bisa luput dalam ingatan,dengan sekali lafaz, Allah telah mengizinkan agar segala yang dirancang dapat dilaksanakan. Dengan harapan setinggi bintang di langit, agar Qaseh ini terus segar dengan izin dari Nya,AMIN. Bermulalah episod Qaseh RAFIE-JUE.

SaYa FoLLoW BloG iNi...

Aku MeNuLiS