My NUFFNANG!!

About Me

Foto saya
"Usah sangka orang yang serba kekurangan itu tidak membahagiakan, ada kalanya dia lebih mengerti."

09 Jun 2009

Percutian Yang Hebat

Pada 29hb Mei 2009 Alhamdulillah, termakbul juga doa kami untuk berkunjung ke Terengganu. Saya, suami n mother in law...beranggkat ke T'ganu..al-kisah, ni adalah percutian sempena ulangtahun ke 2 perkahwinan kami.    Antara tempat yang paling penting untuk dilawati di T'ganu ni ialah Masjid Kristal & Taman Monumen Taman Tamadun Islam. Tempat2 lain best jugak...macam Pasar Payang...(;-> 

Pandangan hadapan Pintu Gerbang ke Masjid Kristal & Monumen.   
Masjid Kristal
 Hari pertama tiba di T'ganu, kami terus 'check in' di Bukit Payong alah,umah Mak Usu jer hehehe..Jumpalah kami dengan Farahah, Helmi, Fatin, Ikmal, Fatah, Tok Ki, Tok Mah, Mak Su dan Pak Su. Kami sampai di Terengganu tgh hari, selepas menjamu selera, kami merehatkan badan dan pada sebelah petangnya kami pergi 'mencuci mata' di Pasar Payang.
 















Hari kedua...dengan penuh semangat kami mengorak langkah ke Pulau Wan Man...hampir 4 jam berada di Taman Monumen, nikmatnya tidak terasa...terlalu seronok..penat juga ler bergambo...bile tiba masanya nak ke Masjid Kristal...Al kisah bateri kamera habis ler pulak..tu ler...terlampau teruja...x perasan yang bateri kamera habis...dengan berat hati terpaksa menunda keesokkan harinya untuk ke Masjid Kristal...dengan pelbagai dugaan...akhirnya dapat juga saya n suami berkunjung ke Masjid Kristal..    


Ha...gambar di atas dengan Monumen Masjid Negara dan Monumen Masjid Al-Haram, Mekah.

   


Bergambar dengan Monumen Aleppo Citadel, Syria.











Gambar di atas adalah sesi bergambar dengan Masjid Kristal. Rasa syukur tak terkira..dengan izinNya dapat juga kami suami isteri dan keluarga sampai ke Terengganu...harap2 dengan izinNya kami dapat pergi ke tempat asal monumen tersebut terutama Mekah..Amin.

Tiada ulasan:

HaPPy ToGeTHeR

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANNIVERSARY PERKAHWINAN

~26 Mei 2007 ~

KiSAH KAMi

Tanggal 26 Mei merupakan tarikh paling istimewa, termeteri ikatan Qaseh 2 hamba Allah yang telah disatukan..Alhamdulillah. Seperti baru berlaku sebentar tadi, memori pada tanggal ini seperti tidak bisa luput dalam ingatan,dengan sekali lafaz, Allah telah mengizinkan agar segala yang dirancang dapat dilaksanakan. Dengan harapan setinggi bintang di langit, agar Qaseh ini terus segar dengan izin dari Nya,AMIN. Bermulalah episod Qaseh RAFIE-JUE.

SaYa FoLLoW BloG iNi...

Aku MeNuLiS