My NUFFNANG!!

About Me

Foto saya
"Usah sangka orang yang serba kekurangan itu tidak membahagiakan, ada kalanya dia lebih mengerti."

01 November 2010

VisiT SaRaWaK ~ DaY 1

Khamis - Buat pertama kalinya kaki ini ingin menjejakkan kaki ke Kuching, Sarawak naik belon....hehehehe (seumur hidup ni ler kali pertama aku naik belon....takut jugak tp ok) Terima Kasih dari kami buat teman baikku ~ Emiliza yang sudi membawa kami jalan-jalan melihat keindahan bumi Sarawak. Flight kami pada pukul 7.40 petang dan kami dijangka tiba pada pukul 9.25 malam.  Wah ini ler dia kecanggihan zaman moden, lunch di Sg. Besar~ Dinner di Sarawak....hehehehe (ape merapu lak aku ni) Kita sambung story lagi....Petang tu aku n En Suami dihantar oleh family ku ke LCCT....Terima Kasih kat Ayah, mak yang sudi hantar anakmu ini mkn angin.....hehehehe




On d way nak naik belon, sempat jugak kami posing. Hehehehe excited sangat ler...perasaan macam tak sabar ada, berkobar2 pun ada, ditambah dengan berdebar2 pun ada gak.....

Aku n Emy.....sinun tu sebelah kiri tu belon yg bakal kami naiki....

Kami@Belon~ Before Flying

Wah...ramainyer umat....ni bukan fligh p haji ye...hehehehe

On d Way tu....perut aku dah mula masuk angin, maklumlah nak jalan jauh, lunch tadi x lalu nak makan....so, sebelum ape2 terjadi baik en. suami nan budiman 'meng order' makanan tuk wife dia yg tercinta nie....Menu??? Hahahaha, hasil promote oleh kawan baikku Emy, Nasi Bukhara menjadi pilihan aku....(nasib baik sedap) Air aku order Hot Milo (se cup RM5 ) 

Nasi Bukhara & Hot Milo

Jam 9.25 malam ~ Alhamdulillah akhirnya kami pun selamat tiba di Kuching, Sarawak. Kami dijemput oleh teman kepada Emy, Kak Wa & Mbok (dua beradik sangat la ramah orangnyer).

Ha...ni ler orang penting yang bertanggungjawab membawa aku ke Kuching~Cik Emy.

Selamat Datang ke Kuching, Sarawak.
Perkara pertama bile menjejakkan kaki di Kuching nie, ape lagi Makan!!! Kami di bawa tuk Dinner Mee Kolok @ Kubah Ria, Jalan Matang. Kalau kat tempat kita ala2 food court tapi tempat ni terletak di tepi Sg. Sarawak. Cantik tempat ni, walaupun malam sungai tu pun tak nampak tak pe.....yang penting makan sedap.

Ha...ni ler rupa Mee Kolok beserta sup daging.

kemudian...kami campurkan kedua2 nye ~ menjadi Mee Kolok Banjir..hehehehe

Licin....fuhh, cuba tengok Kak Wa dengan air kelapanya....

Berakhirlah, malam pertama kami di Kuching, Sarawak.  Perut pun dah kenyang, kami pun balik ke rumah Mbok, di Taman Stutong Indah (terima kasih ye mbok, kasi tumpang rumah).  Perasaan aku macam tak percaya jer aku berada di Sarawak.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wah bestnyer...

HaPPy ToGeTHeR

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ANNIVERSARY PERKAHWINAN

~26 Mei 2007 ~

KiSAH KAMi

Tanggal 26 Mei merupakan tarikh paling istimewa, termeteri ikatan Qaseh 2 hamba Allah yang telah disatukan..Alhamdulillah. Seperti baru berlaku sebentar tadi, memori pada tanggal ini seperti tidak bisa luput dalam ingatan,dengan sekali lafaz, Allah telah mengizinkan agar segala yang dirancang dapat dilaksanakan. Dengan harapan setinggi bintang di langit, agar Qaseh ini terus segar dengan izin dari Nya,AMIN. Bermulalah episod Qaseh RAFIE-JUE.

SaYa FoLLoW BloG iNi...

Aku MeNuLiS